Tom Crown Straight Mute

Alleen voor accessoires-gerelateerde onderwerpen

Tom Crown Straight Mute

Berichtdoor Eric » 02 apr 2010 10:57

Ik ben op zoek naar een straight mute voor tenor trombone. Nu ben ik er een van het merk Tom Crown tegengekomen.
Heeft iemand ervaring met deze dempers?
Eric

Re: Tom Crown Straight Mute

Berichtdoor murganist » 06 apr 2010 12:48

Eric,

IK speel op een Conn 88H en had moeite met deze straight mute

1- was niet volledig gedempt vermits de kurkjes vrij laag zitten
2- veroorzaakt gemakkelijk krassen en kleine beschadigingen aan het instrument door het laag zitten van de kurk

Ook vrienden van mij op bass trombone ondervinden deze beschadigingen en hebben zelf reeds aan de top vilt aangebracht om dit te vermijden .
Voor straight ben ik zeer tevreden over Jo Ral mutes voor cup Denis Wick

Veel succes
murganist

Berichtdoor bonebro » 20 jun 2010 21:29

Jo-Ral straight mutes WAREN de beste mutes wat mij betreft. Sinds enige tijd zijn de modellen aangepast, waardoor de mute iets groter is geworden, hierdoor steekt ie verder uit de beker en is de originele klank totaal verloren gegaan.

Denis Wick is o.k.

Humes & Berg rode dempers hebben een goede klank, maar zijn zwaar en de kurkjes zijn superslecht, laten snel los....

In mijn opinie zijn er op dit moment weinig tot geen goede straight mutes te verkrijgen.
To bro or not to bro..
bonebro

Berichtdoor rvdm72 » 16 jul 2010 19:25

Hoi Eric,

Wellicht wat laat, maar toch.

Ik speel al jaren op een straight van Tom Crown en hij bevalt, nog steeds, prima. Welliswaar speel ik bastrombone maar ik zou je de tip willen geven om te kijken naar een Tom Crown met een koperen onderkant. Die speelt echt véél beter dan de standaard demper. Spreekt makkelijker aan, klinkt beter, enz. Maar nogmaals: Dat is vanuit een bastrombone oogpunt bezien.

Okay. Hij heeft wat nadelen maar welke demper heeft dat niet? De kurken zij prima en een tapeje rond de opening lost een hoop leed op.

Een groot nadeel: Ze zijn van een behoorlijk dun materiaal gemaakt, met name de onderkant, dus kijk uit want er zit zo een deuk in.
(Het lijkt wel of de mijne steeds beter gaat klinken naarmate er meer deuken in komen. Heel vreemd. :roll: )

Voor wat het waard is.
"nothing beats cubic inches"
rvdm72

Keer terug naar Accessoires