Favoriete Trombone CD's

Discussieer hier over opnames (cd's, video, etc.)

Favoriete Trombone CD's

Berichtdoor bonebro » 27 sep 2003 10:53

Graag zou ik willen weten wat jullie favoriete trombone cd's zijn, welke cd's mogen niet ontbreken in een cdkast?

Voor mijzelf zijn dat o.a.:
- alle cds van Christian Lindberg (teveel om te noemen)
- Die posaune, the trombone, le trombone | Michel Becquet speelt L.Mozart | Koch Schwann
- 21 trombones met Urbie Green
- The Pugh-Taylor Project | Jim Pugh, Dave Taylor

En nog veel meer....
To bro or not to bro..
bonebro

cd's

Berichtdoor brassheavy » 29 sep 2003 16:34

Tutti trombones
Virtuoso trombone - Lindberg
JJ Johnson Live at the Opera House (Stan Getz)
iets van Carl Fontana / maakt niet uit wat.
AIr men of note

En een hele hoop met van alles wat. De laatste van Joe Alessi is ook een aanrader.
brassheavy

Berichtdoor landwehr » 03 nov 2003 10:06

21 trombones van Urbie Green :D , daar is het voor mij allemaal mee begonnen dus die staat ook in mijn lijst (er is trouwens een vol. 1 en een vol. 2) Zonde dat er van Urbie's vroegere werk bijna niks op cd is uitgekomen ... (Wie heeft Urbie's Big Beautiful Band en Septet beschikbaar :wink: :?: )
Absolute trombone van Michael Davis (en Brass Nation maar dan uitgebreid met trompetten, hoorns, tuba's)
JJ Johnson/Kai Winding cd's
en 2 recente aanraders:
Spirit of the horn van Slide Hampton
One 4 JJ - Steve Turre's ode aan JJ Johnson

Misschien hoort de nieuwe nieuw trombone collectief cd daar ook bij, maar die moet ik nog kopen..
bone appetit
landwehr

Berichtdoor Lourens » 17 dec 2003 10:38

Tsja, op het gevaar af voor "ouwe ..." versleten te worden: op een aantal Frank Sinatra CD's staan ook fraaie trombone passages. Voor de liefhebbers: op de CD "Songs for only the lonely" staan een paar prachtige nummers met fraaie trombone solo's (bijvoorbeeld het nummer "What's new?").

Vrijwel alle CD's waarop Frank samenwerkt met Nelson Riddle zijn het beluisteren waard. Maar het zijn geen specifieke trombone CD's, dus wellicht dwaal ik nu van het onderwerp van deze thread af...............

Meer in lijn met het onderwerp: de CD North Sea Jazz sessions, Volume 2 (ik ben er niet helemaal zeker van of de titel correct is) met trombonisten Frank Rosalino, Jiggs Wigham en anderen is een heel leuke CD. Vooral het laatste nummer, dat ruim een kwartier duurt en waarin Frank Rosalino ongeveer 3445 chorussen speelt over All the things you are.
Lourens

leuke opnames

Berichtdoor kenneth » 17 dec 2003 11:11

Christian Lindberg heeft de hoornconcerto's van Mozart opgenomen met een hoornbone. In het boekje staat een verhaal dat deze concerten eigelijk zijn geschreven voor hoornbone. Dit is een mengsel van een trombone en een hoorn. De cd is absoluut op top niveau! Met concerten speelt hij deze stukken vaak op alt-trombone.

Zo zie je maar zelfs de grote mozart heeft (misschien??) muziek voor de trombone geschreven. Deze opnames zijn absoluut het luisteren waard!!

groeten,

Kenneth
BORN TO BASSBONE!!!!
kenneth

Berichtdoor Da Bone Collector » 19 jul 2004 11:14

:mrgreen:

Zéér aan te bevelen zijn:
-The Hollywood Trombones "Christmas" (Zò moet een trombone-ensemble klinken) Niet meer verkrijgbaar(?)
-Arthur Pryor (100 jaar geleden raakten ze òòk al alles)
-"The Persuasive Trombone vol. 1 & 2" van Urbie (helaas niet op CD)
-iets van Frank Rosolino (liefst alles)
probleem is dat veel niet op CD is uitgebracht, bv -"the East meets the West",
-"Jazz a Confronto",
-"Conversation" met Conte Candoli
-wèl op CD: -"Free For All",
-Buddy Collette "Jazz loves Paris",
-"Fond Memories" met Trio Louis Van Dijk en Metropole Orkest,
-"Turn Me Loose" hij kan ook nog zingen....
-The Complete Columbia Studio Recordings of J.J. Johnson (meer iets voor fanatici)
gelimiteerde set van 7 CDs, J.J.'s complete Columbia opnamen, alleen verkrijgbaar via
Mosaic Records website. (goeie investering)

voor de bastrombone-liefhebbers
-de solo LPs van George Roberts (helaas ook niet op CD te verkrijgen)

p.s. de CD van het New Trombone Collective misstaat niet in dit rijtje.
Da Bone Collector

Re: Favoriete Trombone CD's

Berichtdoor rvdm72 » 15 jul 2010 23:31

Ja. Da's nou een leuk topic om weer eens "nieuw leven" in te blazen.

On topic:
- Rei Momo van David Byrne (zanger van wijlen de Talkingheads) Een reis door Latijns Amerika verpakt in een latin cd met heel veel ruimte voor de trombone sectie. (o.a. David Taylor)
- Zo ong. alles van Harry Connick Jr. Vooral vanwege de werkelijk waan-zin-ni-ge bastrombonist. Rest v.d. band doet ook leuk mee, trouwens.
- Het Triton Trombone Quartet heeft veel mooie opnames gemaakt. Triton's Journey is b.v. een heel mooie cd.
- Melody van Ben van Dijk. Heeft door persoonlijke omstandigheden een apart plaatsje in de cd kast verworven.
- Ray Anderson's Blues Bred in the Bone. Samen met John Scofield. Love it or hate it.

Off topic:
Nu haakt iedereen af, maar het gehele euvre van AC/DC, Foo Fighters en The Kevin Costners kan ik ook waarderen.

Ik geef de pen door aan..........
"nothing beats cubic inches"
rvdm72

Keer terug naar Opnames